Tuesday 29 December 2015

AKU TELAH BEBAS

Kehidupanku tadinya terbatas
Batasnya alamku sendiri
Keinginanku hendak bebas
Bebas berdiri sendiri

Kehidupanku adalah ibarat burung
Mata lepas badan terkurung
Perbuatan orang Aku yang menanggung
Kerana Aku dalamnya terkandung

Aku ingin bebas
Tetapi tak lepas
Dengan jalan yang terbatas
Aku tak merasa puas

Aku sebagai abdi dalam
Sangat merasa tertekan
Pagi petang siang dan malam
Selalu merindukan kebebasan

Wahai insan yang mengandung Aku
Tidakkah engkau salah memahami Aku
Tidakkah engkau tahu
Kehidupanmu bergantung padaku

Aku bukanlah aku-akuan
Seperti yang ada pada orang kebanyakan
Aku datang daripada Tuhan
Di dalam badan diriku, Aku ditempatkan

Aku menderita, Aku merana
Aku terseksa
Keinginan berbahagia
Salah jalan, Aku yang merasa

Sekarang Aku telah bebas
Bebas tetapi tak lepas
Dengan jalan yang tak terbatas
Aku mengharungi lautan luas

Dari abdi dalam
Aku jadikan diriku abdi Tuhan
Menjalani lautan kehidupan
Dengan mengamalkan ilmu pengetahuan

Jalanku jalan pengakuan
Mengadakan pengakuan
Untuk mendapat Pengakuan
Pengakuan akan adanya Tuhan

Jalan ini kuperdapat
Sudah memahami “Dua Kalimah Syahadah”
Bukankah kalimah ini mengandung hikmat
Pengakuan, pangkat dan martabat

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment