Monday 4 January 2016

KISAH PESAKITKU ( SUSAH MATI )

      Mati, setiap yang hidup pasti akan mati , tidak terkecuali bagi siapa pon dan apa pon , baik tumbuhan, hewan, manusia dan juga jin ,setan , iblis, semua pasti akan mati bila sudah sampai masanya , tergantung lama atau tidak sahaja masa atau umur yang ditetapkan oleh allah pada hambanya.

       Susah senangnya kematan ditepkan sendiri oleh amalannya, ilmunya semasa hidup. Kalau sesorang menabur kebaikan tentu baik pula hasilnya kalau seseorang menabur keburukan tentu hasilnya tetap buruk.

       Kisahku ini bukan rekaan yang saye tulis, tetapi berdasarkan pengalaman saye berjalan dalam rawatan. Yang memang pasti akan menjumpai keadaan ini  hanya boleh menyelesaikan amanah ini atau tidak dengan penuh bijaksana. karna ini adalah tugas perawat.

        Cerita ini adalah lebih kurangnya 2 tahun yang lalu, saat saye masih duduk di melaka ditaman PAYA DALAM. Saya mendapat pesan mesege dari fb yang meminta saye merawat ayahnya dihospital muar. Karna saat itu saye tidak bepergian dan memang kata hati tergerak nak jumpa, maka saye pergi ke hospital muar. Apa bila saya berjumpa dengan puan itu, dan saya meminta gambar ayahnya dan menanyakan umur dia.umurnya 82 tahun dan apa bila melihat gambar tersebut saat itu trus saya bercakap bahwa ayahnya apa bila saya rawat akan meninggal. karna ayahnya nk balik pada allah ada yang menghalang karna ilmu dan saka tapi kebanyakan adalah ilmu.

          Puan itu tidak terkejut dan dia ridho, karna dia sudah menjumpai perawat sebelum saya yang sudah berpuluh perawat, kbanyakan perawat lain berkata seperti itu tetapi mereka masih belum mampu mengeluarkan segala mahluk dalam badan ayahnya. Puan itu menceritakan bahwa ayahnya dulu adalah bekas pejuang 13 mei. Dia menceritan semua bahwa ayahnya dulu memiliki berbagai ilmu, kebal , menghilang / panglimunan , saka, ilmu silat dan mcm mcm ilmu lain, serta memiliki bnyak sekali barang yaitu cincin, kayu batu akik, keris.

      Saat dihospital atau dirumah pon puan itu menceritakan bahwa , ayah dia sering mengigau dan kadang mcm kena rasuk oleh sesuatu, kadang bersilat, dan kadang mengcau pesakit lain sampai dokter yang menanganinya berkata lebih baik cari rawatan islas atau tradisional.

        Dan kalau dirumah  apa bila dia dan anak anak menjaga ayah dia, dia akan selalu sakit , ruangan jadi panas, kalau malam bunyi ade orang main guli dan kadang puan ini melihat ayah dia berbicara dengan sesuatu yang tak nampak apa bila ditanya balik pada ayahnya tidak menjawap apa apa, tetapi ada sempat sekali itu cucunya bertanya berbual dengan siapa jawap kakek tu dengan harimau. Dan puan ini mencetitakan dan saya cek ada membawa saka dari ayah dia itu dan berbagai rawatan telah coba dimuar tetapi belum menemukan jodoh yang mampu menyelesaikanya.

       sesudah berbual bual diruang kedai hospital muar cukup lama karna menunggu waktu lawatan pesakit sudah dekat, saya dan puan itu  masuk tuk melihat ayah dia. Apa bila saya datang pak cik itu tetiba bangun dan mengajak berjabat tangan saya ponm berjabat tangan dan mengucapkan saya minta ijin mau merarawat pakcik. Pak cik menganggukan iya dan trus saya tangkap gambar dan keluar hospital dengan anaknya tadi.

       Dan anaknya pon sedikit heran, biasanya ayah dia kalau berjumpa perawat jangnkan mau bersalam atau bercakap yang ada menantang bersilat. tapi yang ini boleh salam dan berbual dan tidak ada apa apa.dan kami pon trus pergi kerumah puan itu dan mengambil semu barang antik , cikcin , batu , kayu , keris, dalam sekitar 10 barang untuk saya buang . Setelah itu saya pulang  dan sampainya di jempatan muar saya buang semu barang itu setelah saya bersihkan kadam atau jin yang duduk pada barang itu dan alhamduliah sampai melaka dengan aman.

         Esok paginya puan itu mengabarkan bahwa ayahnya sudah meninggal dan memberi tau bahwa jasad ayahnya yang dulu kering , kurus dan pipi ponm kempot tinggal tulang , apa bila meninggal jasad tue berubah jadi wajah berseri dan mcm daging dia ada seperti timbul. dan apa bila pihak hospital memandikanya mereka ponm  heran bahwa najisnya sudah bersih mcm ade orang dah basuh seluruh badan pakcik ini. maka saya jawap kebaikan amalannya yang membuat dia jadi mcm ini jasatnya sempurna walau ilmunya yang dia pakai batil. dan alhamdulilah kes itu selesai. dan mudah mudahan arwahnya diterima disinya .amin.
AL FATEHAH...

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

         Selang satu bulan dari itu, saya mendapat kes lain di fb untuk merawat ayah dia yang ada di jb, apa bila saya melihat gambar dan usia pesakit, detik hati terkalam kalau saya rawat nanti meninggal apakah ridho dan setuju. anak nya dah pasrah dan trima keadaan apa ponm karna dia tak ingin melihat ayahnya tersiksa mcm itu. apa bila setuju kos yang saya ajukan maka saya pergi ke jb.

        Saat itu saya sampai lepas isya dan dalam kereta apa bila saya nk turun, saya dan rekan saya kaki mcm terkunci , dan tak boleh bergerak dan saya rilex beberapa saat. dan kemudian turun.

      Saat itu istri dan anak anak pakcik tue sudah menunggu dan kami pon berbual bahwa ayah dia mula sakit sudah 3 tau 4 tahun, mulanya jatuh dari kamar mandi dan lepas itu dari pinggang kebawah tidak boleh jalan dan lidah ayah dia tidak boleh berbicara sampai lah sekarang. tetapi tangan dan anggota lain semu elok dan bahkan sudah dicek secara hospital sampailah dokter pakar. tetapi tidak memanemukan punca apa dia boleh lumpuh mcm itu.

      Apa bila saya berdepan denga pakcik nie..saya suruh lepaskan cincin yang dia pakai dan saya terangkan apa semu..maka dia setuju lepaskan cincin. dan saya hanya banyak bagi penerangan pada pakcik itu, karna penerangan pada pesakit ini sangat penting karna niatnya yang percaya pada pedang batu , cincin dan berbagainya kena diubah.

      Setalah itu saya duduk dan berbual dengan keluarga dia dan saat itu pakcik itu meminta lagi lagi cincinnya agar dia pakai lagi padahal saya dah terangkan padanya tadi. apa bila dia meminta saat itu saya jadi sangat mara dan menerangkan dengan nada keras pasal saat itu bukan pakcik itu antara sadar atau tidak benda lain yang meminta barang itu kembali.

      Apa bila saya tengking pakcik tue mcm sadar balik dan saya menantang pakcik tue , agar memanggil semua kadam barang atau gunakan ilmu yang dia belajar tuk buat dia sembuh dan boleh jalan.kalau boleh jalan saat ini jugak maka saya belajar..al hasil pakcik nie tundukan wajahnya..

      Sampai saat itu saya pijak dengan kaki batu cincin ini depan mata pakcik ini agar pandangan dia berubah bahwa cincin batu keris pedang tidak ada apa. Tidak dapat menyembuhkan atau membuat kuat bahkan terikat dengan kadam atau jin adalah. dan apa bila keadaan pakcik nie dah tenang maka  saya terangkan dengan pakcik nie dengan nada rendah dan elok.

       Dan seterusnya saya berbual bual lagi dengan istri dan anak pakcik nie,
rupe rupenya pakcik nie adalah guru silat, dan salah satu ayah handa dijb seperti yang saya rasa memang betul memiliki ilmu mcm mcm..dan akhirnya ilmu itu yang membebani dia sendiri..

       istri dan anak pakcik nie ponm berkata dah berpuluh perawat yang merawat , ada yang tak berani masuk rumah , ada yang sampai depan rumah trus balik , ada yang kena kunci dalam kereta seperti yang saya alami , tapi kebnyakan apa bila bedepan dengan pak cik ..pak cik nie akan bersilat dan menyerang jurus secara kerohanian dan ada jugak perawat yang kerohanian tak cukup kuat boleh muntah darah ditempat.

     tapi alhamdulialh saya berdepan tidak ada apa apa dan tidak bersilat itu yang anak dan mak tue heran serta hampir semua perawat suruh lepas cincin  pakcik nie tidak ada yang boleh..dan alhamdulilah dengan saya boleh lepas cincin itu. setelah selesai saya berbicang maka saya ambil semu barang yang pakcik itu ada, satu cincin dan 4 parang yang saya akan buang dalam laut seperti yang saya post vidio dalam fb sebelum ini. itu adalah barang peninggalan pakcik ini.
setelah saya balik melaka lebih kurang 21 hari yang saya jangkakan, anak pakcik ni memberi tau bahwa pakcik nie sudah meninggal dengan tenang dan mudah mudahan arwahnya diterima disiinya amin ALFATEHAH..

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

       Satu tahun kemudian , saya ponm menjumpai kes serupa, yaitu hampir sama dengan dengan di jb..yaitu diklang..keadaan lumpuh bagian kaki karna yang block sakit adalah ahmar / strok.

         kisah ahmar nie sudah saya post difb sebelum ini tuk sebagai peringatan dan pandangan. Jin ahmar ini yang membuat atau memblock bahwa roh tak leh keluar dan karna sesorang yang sakit akibat kesalahanya...apa bila ahmar ini dikeluarkan dari badan pesakit maka roh seseorang itu yang terikat maka akan bebas dan kembali pada allah dengan damai

     Batin yang terikat macam ini maka kasihan pada batin sipenggung tersiksa dan membawa beban yang berat. maka tugas perawat ini lah meringankan beban pada pesakit dan membantu doa dan melepaskan beban itu agar arwah boleh disisinya amin ALFATEHAH..

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
     

          Baru baru ini saya mendapati kes sakit 14 tahun koma di dikuala perlis, saya berhubung pada tahun sebelum nie dan saya menceritakan bahwa mak dia kalau dirawat kemungkinan akan meninggal karna saat ini roh dia sudah tersesat atau dalam alam yang lain, dan karna dia koma lama maka struktur body sudah lemah
maka kemungkinan akan meninggal..dan disebapkan adanya saka atau sihir dalam badannya. itu ponm salah satu sebabnya.

     anak tersebut karna saya katakan akan mcm itu maka dia tidak jadi membuat rawatan dan mencari ustad atau perawat lain tuk rawat. tetapi keadaannya masih sama. dan baru baru ni baru menghubungi saya tuk rawatan..

     tetapi sekarang dia ridho atas ketentuan dan trima keadaan apa ponm pada mak dia karna sudah tidak mau melihat mak dia tersiksa dalam keadaan koma macam itu dan memang ponm sudah berbagai rawatan dicoba dan hasilnya tidak ada.

     saya mula selasa malam coba merawatnya tuk keluarkan segala block dari semua unsur yang menutup dan akibatnya mak cik itu masuk hospital karna sesak nafas dan  kemudian jumat jam 1.30 dikabarkan bahwa makcik ini meninggal. dan mudah mudahan ditrima disisinya..amin ALFATEHAH..

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

      Kematian adalah hak mutlak rahasia ALLAH dan tidak diketahui siapa pon , tetapi apa bila seseorang membawa jalan sirr jantung, atau berhubung / mengingat ALLAH didalam dirinya sepanjang masa , berhubung dengan  setitik ZAD dalam dirinya agar tidak putus tali tali tuhan SANG MAHA QODIM YANG TUNGGAL. Maka seseorang itu akan dapat tau tarik, masa, hari akan rahasia mati
begitu jugak dengan orang yang meminta tolong atau rawatan.

     maka akan dapat membantu menyempurnakan arwah atau roh yang terikat tetapi yang kadang kadang karna ilmu , amalan, ilmu silat, ilmu kebal ,saka,  barang antik seperti cincin, batu, keris , parang, susuk , kena sihir dan berbagainya membuat dan mengikat roh kita sendiri sehingga tidak menemukan jalan balik. Jalan  IHDINA SIROTUL MUSTAKIM dalam dirinya.

      Tugas ini sangat berat, karna seseorang yang memiliki jalan sirr jantung menanggung segala amanah bagi pesakitnya, sanggub, menerima saka atau ilmu pesakit untuk diclearkan / balikan pada allah ( inalilahi waina lilahi rojiun ). Jangan beranggapan pulak perawat adalah pembunuh karna seharusnya berterima kasihlah beban rohani yang dipikul perawat sangat besar. karna perawat ponm tetap memohon pada yang punya segala galanya  yaitu ALLAH SWT. dan kadang hanya diberi tau sedikit dari ilmunya.

tulisan ini tuk menyampaikan pesan itu tujuan utamanya bukan untuk menyakiti arwah atau keluarga, tetapi ingat mengingatkan itu tujuan utamanya. sekali lagi salam takziah saya saya sampaikan pada ahli keluarga.semoga arwah atau roh ditrima disisnya.. amin ya robal alamin.

MASTER AJIE
0192873134

PUSAT RAWATAN SYAHADAH

No comments:

Post a Comment